انجیر خشک تبریز موجب از بین رفتن اعصاب دندان می شود

انجیر خشک تبریز به دلیل داشتن کلسیم، آهن و پتاسیم برای سلامتی ما بسیار مفید است. انجیر خشک حاوی فیبر بالایی است. به دلیل ارزش غذایی قوی، به افزایش مقاومت بدن به خصوص در فصل زمستان کمک می کند. انجیر خشک منبع عظیمی از مواد مغذی است که به افزایش مقاومت بدن در طول ماه‌های زمستان کمک می‌کند.

محبوبیت انجیر خشک اخیراً به طور تصاعدی افزایش یافته است. با گنجاندن انجیر خشک در رژیم غذایی خود، می توانید غذای خود را شیرین کرده و به لطف ساختار فیبری آن، به عملکرد صحیح دستگاه گوارش خود کمک کنید.

انجیر که ارزش غذایی بالاتری در مقایسه با میوه تازه به صورت خشک دارد، به میوه‌ای تبدیل می‌شود که تقریباً 5 برابر کلسیم غنی‌تر است. از این نظر منبع انرژی باورنکردنی است. انجیر خشک که سرشار از فیبر است، یبوست را برطرف می کند و برای مدت طولانی سیری می بخشد.

انجیر سرشار از ویتامین های A، B1 و B2، منگنز و پتاسیم، منیزیم، مس، آهن و فسفر است. سطح بالای پتاسیم و سطح سدیم پایین باعث تسکین افراد مبتلا به فشار خون می شود.

انجیر خشک منبع خوبی از کلسیم است. به این ترتیب از رشد استخوان ها حمایت می کند و سلامت استخوان ها را افزایش می دهد. به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن، به کاهش خطر بیماری های قلبی و انواع سرطان کمک می کند.

انجیر در ترکیبی از میوه های خشک و آجیل موجود است، یک میان وعده عالی و یک میان وعده سالم است. مخلوطی از عسل، میوه های خشک و لیمو یک غذای لذیذ سنتی و بمب ویتامینی است. انجیر خشک را در شراب قرمز می جوشانند، به مواد پرکننده کیک ها و غذاهای گوشت شکم اضافه می کنند.

در خانه، انجیر را پس از شستن و خشک کردن، در فر یا در خشک کن برقی خشک می کنند. گاهی اوقات انجیر را از طول به دو قسمت برش می دهند، سپس باید آن را با برش روی رنده ها گذاشت. فرآیند خشک کردن در حداقل دما انجام می شود، در اجاق گاز کمی باز می شود. زمان پخت بسته به اندازه و آبدار بودن انجیر متفاوت است، از 10 ساعت تا چند روز طول می کشد.