گل گاوزبان سال 1401 مشکلات گوارشی را از بین می برد

گل گاوزبان سال 1401 به عنوان “گیاه شجاعت” شناخته می شود و در طول تاریخ به عنوان یک عامل آرام بخش طبیعی استفاده می شود. جنگجویان سلتیک قبل از رفتن به نبرد برای تسکین انرژی عصبی شراب مخلوط با گل گاوزبان مصرف می‌کردند، و در قرون وسطی به شوالیه‌ها قبل از جنگ‌های صلیبی نوشیدنی از گل گاوزبان می‌خوردند تا شجاعت را القا کنند و روحیه را تقویت کنند.

گل‌های گل گاوزبان نیز روی قسمتی از لباس شوالیه که به ژرکین معروف است، گلدوزی می‌شد تا یادآور شادی و شجاعت در طول جنگ‌های صلیبی باشد. بعداً در سال 1597، گل گاوزبان به دلیل خاصیت افزایش شجاعتش مورد مطالعه قرار گرفت و جان جرارد، گیاه‌شناس فرانسوی، از این گل‌ها در سالادها برای بهبود شادی و کاهش غم استفاده کرد.

Borage Autumn Flowers Blue (General) borage,autumn flowers,blue,fog,autumn,dewdrop,dew
Borage Autumn Flowers Blue (General) borage,autumn flowers,blue,fog,autumn,dewdrop,dew

جرارد همچنین یک آیه قدیمی لاتین را در مورد گل گاوزبان ترجمه کرده است که می‌خواند: «من، گل گاوزبان، همیشه شادی یا شجاعت می‌آورم».

گل گاوزبان بومی مدیترانه است، عمدتاً در شرق نزدیک سوریه، و از زمان های قدیم به طور وحشی رشد می کند. این رقم در سنین اولیه در سراسر اروپا پخش شد و همچنین در شمال آفریقا و آسیا گسترش یافت. برای صدها سال، گل گاوزبان در کاربردهای دارویی و آشپزی مورد استفاده قرار می گرفت و اعتقاد بر این بود که گل های گاوزبان باعث شادی می شوند و گل ها در متون دارویی در روم باستان، یونان باستان و قرون وسطی ثبت شده اند.

بذر گل گاوزبان در قرن هفدهم همراه با مهاجران اروپایی به دنیای جدید آورده شد و در باغچه های خانه کاشته شد. این گیاهان بعداً از کشت فرار کردند و در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده طبیعی شدند. امروزه گل گاوزبان در سراسر جهان رشد می کند و همچنین به مناطقی از نیوزلند، استرالیا، آمریکای جنوبی، آمریکای جنوبی و کانادا برای کشت تجاری و باغچه خانگی معرفی شده است.