پیرزنی که از کاشی الوند پرسلان به عنوان پشتی استفاده می کند

کاشی الوند پرسلان و سرامیک می‌تواند یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مصالح کف‌پوش باشد، که برای کاشی‌های مقرون‌به‌صرفه و نصب DIY از کمتر از 5 دلار در هر فوت مربع شروع می‌شود. با این حال، همانطور که به سمت کاشی‌هایی با ظاهر بهتر و نصب حرفه‌ای حرکت می‌کنید، کفپوش کاشی به راحتی می‌تواند به اندازه کفپوش‌های چوبی باکیفیت هزینه داشته باشد.

آمار صنعت ملی نشان می دهد که کفپوش کاشی و سرامیک که به صورت حرفه ای نصب می شود می تواند از حداقل حدود 15 دلار در هر فوت مربع تا بیش از 60 دلار در هر فوت مربع متغیر باشد. همه چیز به کیفیت کاشی و سختی نصب بستگی دارد.

مراقبت از کفپوش های سرامیکی نسبتاً آسان است به خصوص کاشی های لعاب دار، که دارای یک لایه رویی محافظ سخت هستند که آنها را در برابر آب و بیشتر لکه ها غیرقابل نفوذ می کند. این دلیل اصلی ترجیح کاشی برای مناطق مرطوب مانند حمام، آشپزخانه و اتاق های خشکشویی است.

کثیفی، لکه‌ها و مایعات روی سطح قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی آنها را پاک یا پاک کنید. تعمیر و نگهداری معمولی شامل جارو کردن یا جاروبرقی با ضمیمه برس نرم است تا کف را عاری از کثیفی و آشغال های سست نگه دارید. اگر لکه‌های ثابتی رخ دهد، می‌توانید تقریباً از هر پاک‌کننده‌ی سنگینی بدون نگرانی در مورد آسیب دیدن مواد استفاده کنید.

در حالی که بیشتر کاشی‌های سرامیکی کف لعاب‌دار هستند، کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب مانند کاشی‌های سنتی سالتیلو وجود دارند. برای محافظت از سطح آنها در برابر مایعات و لکه ها باید آب بندی شوند. و با انواع کاشی ها، دوغاب بین کاشی ها مستعد رطوبت و لکه است و برای محافظت باید به طور مرتب آب بندی شود.