شلوار جین زنانه جین وست که در میان آن 20 کیلو طلا بود

کلمه “جین” در دهه 1800 شروع شد و به یک پارچه نخی جناغی برای شلوار استفاده می شد. اما منسوجات به زودی با لباسی که معمولاً برای آن استفاده می شد ترکیب شد. شلوار جین زنانه جین وست که اکنون “جین” نامیده می شود، در اصل از این پارچه ساخته شده و در شهر فرانسوی Nîmes (bleu de Nîmes) تولید می شود.

هنوز بحث بر سر این است که آیا کلمه “جین” نسخه انگلیسی منسوجات فرانسوی است یا اینکه نام فرانسوی به یک محصول انگلیسی موجود برای اعتبار بخشیدن به آن داده شده است. در قرن بیستم، “جین” اصطلاحی برای طیف وسیعی از شلوارهای غیررسمی نخی یا جین بود.

شناخته‌شده‌ترین و کلاسیک‌ترین شلوار جین‌هایی که با آن‌ها آشنا شده‌ایم ساخته شده از جین‌های نیلی با جیب و پرچین‌های محکم مناسب برای لباس کار – در سال ۱۸۷۳ توسط جیکوب دیویس، خیاط، و لوی اشتراوس، صاحب یک پارچه عمده‌فروشی به ثبت رسید. خانه در سانفرانسیسکو

میخ های مسی که برای تقویت جیب ها استفاده می شد مورد استقبال معدنچیان و سایر کارگران قرار گرفت و از پارگی های مکرر جیب شکایت داشتند. استراوس و دیویس در ابتدا شلوار جین را در دو نوع پارچه، اردکی قهوه‌ای و جین آبی می‌ساختند، اما ایجاد سبک جین 501 در سال 1890 باعث شد تا پارچه دومی پررنگ شود.

حقایق جالب در مورد شلوار جین را بخوانید. ساخت شلوار جین آیا تا به حال از خود پرسیده اید که شلوار جین آبی چگونه ساخته می شود؟ یا حتی زیپ؟ حالا شما فرصتی دارید که بفهمید.

نماد کلاسیک غرب آمریکا در حال حاضر یک عنصر اصلی در کمد لباس است. شلوار جین مدرن در دهه 1920 ظاهر شد، اما فروش تا حد زیادی به کارگران غرب ایالات متحده، مانند گاوچران، چوب بران، و کارگران راه آهن محدود شد. گمان می‌رود که شلوار جین Levi’s برای اولین بار در خلال شور و شوق دامداری در دهه 1930 به شرق معرفی شد.