سیب زمینی 1401 موجب از بین رفتن ویروس کرونا شد

گیاهی علفی و چند ساله سیب زمینی 1401 است که غده های خوراکی تولید می کند که در زیر زمین رشد می کنند. عضوی از خانواده Solanaceae است.

این گیاه خاک های کمی اسیدی، با زهکشی خوب و حاصلخیز را ترجیح می دهد. بوته های سیب زمینی گل های قرمز، سفید، صورتی، بنفش یا آبی را در پایان فصل رشد خود (3 تا 4 ماه پس از کاشت) تولید می کنند.

ارتفاع بوته می تواند به 50 سانتی متر برسد.سیب زمینی سیستم ریشه نسبتا کوتاهی دارد و بیشتر ریشه ها در 60 سانتی متر بالای خاک قرار دارند. هر گیاه سیب زمینی سالم می تواند 3 تا 25 سیب زمینی تولید کند.

برخلاف تصور عمومی، گیاه سیب زمینی برای تولید سیب زمینی نیازی به زنبور عسل یا گرده افشان دیگری ندارد. با این حال، گیاه هنوز به گرده افشان نیاز دارد تا گل ها “بذر واقعی” تولید کنند.

پس از گلدهی، گیاهان سیب زمینی میوه های سبز رنگ کوچکی تولید می کنند که حاوی دانه های واقعی هستند. پرورش سیب زمینی از دانه های واقعی امکان پذیر است، اما نتیجه آن سیب زمینی های مختلف با ویژگی های متفاوت است.

یکنواختی سیب زمینی یکی از اولویت های اصلی سیب زمینی کاران است، به همین دلیل است که اکثر تولیدکنندگان ترجیح می دهند سیب زمینی بذری بکارند که کلون هایی از واریته گیاهی مادر تولید می کند.

دانه سیب زمینی در واقع سیب زمینی معمولی است، درست مانند سیب زمینی هایی که می خوریم، اما برای داشتن خواص مطلوب انتخاب می شوند. آنها همچنین در برابر بیماری های مختلف آزمایش می شوند.

مانند گوجه فرنگی، فلفل و سایر محصولات، گیاه سیب زمینی در اصل یک گیاه چند ساله است. با این حال، ما سیب زمینی را به صورت یکساله پرورش می دهیم زیرا برداشت سیب زمینی مستلزم کندن، ریشه کن کردن و از بین بردن گیاهان است.