زنی با خوردن قارچ گانودرما برای دیابت از بیماری سرطان سینه نجات یافت

قارچ گانودرما برای دیابت لوسیدوم یک قارچ دارویی شناخته شده است که برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف به منظور افزایش طول عمر و سلامت به ویژه در چین، ژاپن و کره استفاده می شود. در چین باستان به عنوان “گیاه خدا” شناخته می شد زیرا اعتقاد بر این بود که عمر را طولانی می کند، روحیه جوانی را تقویت می کند و سرزندگی را حفظ می کند.

قارچ گانودرما به ندرت از طبیعت جمع آوری می شود و به طور قابل توجهی بر روی کنده های چوب و خاک اره در کیسه های پلاستیکی یا بطری ها برای پاسخگویی به تقاضای بازار بین المللی کشت می شود.

گروه های مختلفی از ترکیبات شیمیایی شامل تری ترپنوئیدها، پلی ساکاریدها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، نوکلئوزیدها، آلکالوئیدها، استروئیدها، لاکتون ها، لکتین ها، اسیدهای چرب و آنزیم هایی با فعالیت های دارویی قوی از میسلیوم ها و اجسام بارده G. lucidum جدا شده اند.

چندین محقق فراوانی و تنوع فعالیت های بیولوژیکی آن را که توسط این ترکیبات شیمیایی ایجاد می شود، گزارش کرده اند. تری ترپنوئیدها و پلی ساکاریدهای G. lucidum دارای اثرات سیتوتوکسیک، محافظت کننده کبد، ضد فشار خون، کاهش کلسترول خون، اثرات آنتی هیستامینی، آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد حساسیت، کاهش دهنده قند خون، محافظت عصبی، ضد تومور، سیستم ایمنی و ضد انژی هستند.

فرمول‌های مختلفی از عصاره‌های G. lucidum و ترکیبات فعال به‌عنوان مواد مغذی، آرایشی و بهداشتی و دارویی تولید، ثبت شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین، این بررسی به‌روزرسانی‌های فعلی را در مورد بیماری‌های عفونی نوظهور ارائه می‌کند و دامنه، پویایی و پیشرفت‌ها در مدیریت بیماری‌های عفونی را با تمرکز ویژه بر گانودرما لوسیدوم، یک داروی طبیعی استفاده‌نشده به‌عنوان یک راه‌حل آینده امیدوارکننده برای بیماری‌های نوظهور در آفریقا برجسته می‌کند.

با این حال، جزئیاتی مانند ترکیب شیمیایی و نحوه عملکرد هر یک از فعال‌های زیستی در برابر بیماری‌های نوظهور مختلف در این مطالعه مورد بحث قرار نگرفت.