بچینگ سیمان موجب مرگ مهندسان راهسازی شد

جریان فرآیند کارخانه بچینگ سیمان از تغذیه سنگدانه ها به سطل های جداگانه شروع می شود. دانه های عاقلانه باید به سطل های جداگانه وارد شوند. این سنگدانه ها به صورت جداگانه مطابق با طراحی مجموعه در تابلوی کنترل وزن می شوند.

پس از توزین به واحد اختلاط منتقل می شوند. در بالای واحد اختلاط قیف های توزین سیمان، افزودنی و آب وجود دارد. وظیفه قیف باسکول این است که محتویات را توزین کرده و سپس به واحد همزن زیر انتقال دهد. سیمان به وسیله نوار نقاله پیچی به قیف توزین منتقل می شود.

آب به داخل قیف توزین پمپ می شود. پس از اختلاط برای مدت زمان مشخصی که در واحد اختلاط تنظیم شده است، میکسر محتویات را در میکسر ترانزیت یا پمپ بتن تخلیه می کند. تمام فرآیندهای فوق با دقت و سیستماتیک انجام می شود.

هر فرآیند برای یک بازه زمانی خاص انجام می شود. بازه زمانی از توزین سنگدانه ها تا تخلیه مواد مخلوط آماده به عنوان زمان دسته ای شناخته می شود. فرآیند بچینگ در بتن با توزین فردی سنگدانه ها، سیمان و آب آغاز می شود. پس از توزین، هر مورد در یک میکسر دو شفت در دسته های ثابت مخلوط می شود.

بچینگ پلانت امکان تولید بتن آماده با کیفیت را فراهم می کند. دارای سیستم های کنترل کامپیوتری پیشرفته برای دقت و کیفیت تولید بتن است. روش های مختلفی برای مخلوط کردن بتن وجود دارد، اما بچینگ با استفاده از بچ پلانت بسیار دقیق است. بچینگ بتن در دسته های ثابت برای مدت زمان ثابت انجام می شود. نسبت های ثابت هر اقلام به صورت جداگانه قبل از افزودن به واحد اختلاط وزن می شود.

یک بچینگ پلانت متمرکز بتن می تواند فضای بزرگی را ارائه دهد. به این کارخانه ها در مناطقی برای مصارف صنعتی واقع شده اند و کامیون های عرضه کننده می توانند به مناطق مسکونی یا داخل شهرها خدمات رسانی کنند.

با استفاده از بتن متحرک در کارخانه های ثابت می توان از تاخیر در حمل و نقل وانت ها جلوگیری کرد، اما این بچینگ پلانت کارایی و قابلیت کمی دارد. اگر مصالح به درستی وزن نشود، بتن مقاومت تعیین شده را به دست نمی آورد و دوام سازه کاهش می یابد. برای پروژه های مقیاس کوچک، دسته بندی دستی می تواند به دست آید.