با خوردن پودر نبات از اعضای بدن خود در برابر بیماری ها محافظت کنید

سرانه مصرف پودر نبات بیز، که شامل مصرف کنندگان و غیرمصرف کنندگان آب نبات می شود، نشان دهنده مصرف معمولی آب نبات در یک روز معین در کل جمعیت است.

مصرف سرانه آب نبات در همه آمریکایی ها 10 گرم در روز بود، که تفاوت قابل توجهی با مصرف سرانه 10.3 گرم در روز در WWEIA، NHANES 2003-2006 ندارد، که نشان می دهد مصرف آب نبات ثابت مانده است.

بر اساس جدیدترین داده ها، سهم سرانه آب نبات در کل انرژی دریافتی 2.2٪ از کل کالری یا 45.2 کیلو کالری را برای جمعیت ایالات متحده در سن 2 سال نشان می دهد.

آب نبات به ترتیب 2.1٪ (1.6 گرم) و 3.2٪ (0.8 گرم) به کل چربی دریافتی و چربی اشباع شده کمک کرد. 4.7٪ (5.7 گرم) به کل قندهای مصرفی؛ و 6.4٪ (5 گرم) به مصرف قندهای افزوده.

مصرف مقدار کمی از انواع آب نبات مانند کاکائو، شکلات تلخ و آدامس با اثرات مثبتی بر وزن و سلامت قلب و عروق همراه بوده است.

در سال های اخیر، چندین مطالعه اپیدمیولوژیک (مقطعی و یک مطالعه طولی) و یک مطالعه مقدماتی اثرات بالقوه مصرف آب نبات را بر عوامل خطر سلامت در کودکان و بزرگسالان، از جمله وزن بدن و نشانگرهای خطر بیماری مانند کلسترول خون، فشار خون بررسی کردند.

و گلوکز خون (16-18). این مطالعات این دیدگاه را که مصرف آب نبات ممکن است با افزایش وزن و خطر قلبی عروقی مرتبط باشد، زیر سوال برد.

مطالعه ای در بیش از 15000 بزرگسال آمریکایی نشان داد که مصرف آب نبات در روزهای مصرف، افزایش متوسطی در انرژی، قند افزوده و چربی اشباع شده مرتبط با مصرف آب نبات دارد، اما کل مصرف آب نبات با افزایش وزن یا BMI، عوامل خطر قلبی عروقی، یا خطر ابتلا به سندرم متابولیک.

یک مطالعه مشابه در بیش از 11000 کودک و نوجوان 2 تا 18 ساله دریافت مقدار کمی انرژی کل و قندهای افزوده را در مصرف کنندگان آب نبات که شکلات و آب نبات غیرشکلاتی مصرف می کردند و مصرف چربی کل و اشباع شده بیشتری را در افرادی که آب نبات شکلاتی می خورند دریافت کردند.